
Film för sociala medier
Sociala medier är den största och vanligaste plattformen för våra kunders filmer. Att synas på exempelvis Facebook, Instagram och LinkedIn har för många blivit viktigare än den egna hemsidan eller marknadsföring i form av TV-reklam eller tidningsannons.
Rörlig media har en oslagbar fördel i dagens snabba skrollande, där en välgjord videomarknadsföring får en att stanna upp och ta del av budskapet man vill förmedla. Filmklipp har i regel högre engagemang än enbart text och bild, vilket innebär fler delningar och kommentarer. Vill man berätta något längre och mer ingående är film också oslagbart för att hålla intresset hos mottagaren uppe.
Målgruppen för videoannonsering genom Facebook Video Ads kan även styras genom ålder, geografiskt område och så vidare, vilket är väldigt kraftfullt.
Vi levererar ofta olika varianter och längder av samma grundfilm för att passa bättre på olika plattformar. På Instagram och TikTok gör sig i många fall videoinnehåll i stående format bäst, något att ta hänsyn till redan på planeringsstadiet.
Film i sociala medier lämpar sig väldigt väl för information, reklam och andra budskap; som rekryteringsfilm, företagsnyheter eller events. Man ska inte heller glömma bort vikten av att kontinuerligt dela innehåll och uppdateringar på sina plattformar, för att behålla synlighet och varumärkeskännedom.
Har du frågor kring annonsering eller film för sociala medier, tveka inte att kontakta oss på Cinematik för vägledning och kostnadsfri offert.
Bildmall designad av Freepik.
21 januari 2025